Pagina's

woensdag 11 juni 2014

Afvallen

Annelies vond het hoog tijd om eens met haar naar de dokter te gaan want Minoes werd veel te dik. Die was bijna 4,5 kilo en dat was toch echt veel te veel voor een poesje van haar formaat.

De arts bevestigde haar vermoedens en schreef Minoes een duur dieet voor. Gelukkig was ze verder kerngezond. Ze moest 56,-- betalen. Een fikse hap uit haar beurs.

Ze bracht eerst Minoes maar thuis. Het arme beestje zat te krijsen van angst. Minoes had het nooit leuk gevonden in de auto.

Daarna meteen naar de dierenwinkel om het voorgeschreven voer te halen. Ze kocht één kilo. Eerst kijken of Minoes het wel lustte. 18,25 voor één kilo! Alweer een fikse hap.

Thuisgekomen zette ze Minoes het nieuwe voer voor. Ze schrok van de voorgeschreven hoeveelheid. Zo weinig! Ze keek naar Minoes, die zat heerlijk te smullen van de nieuwe brokjes. Ze had haar bakje al half leeg en moest er nog mee toe tot vanavond. Dat betekende honger lijden voor Minoes.

Om drie uur 's middags had de poes alles al op en ze mocht niets meer hebben tot vanavond. De hele tijd liep ze maar te klagen. Annelies had medelijden met haar. Ze had Minoes graag wat meer te eten gegeven. Ze keek nog eens op het voorschrift of ze wel de juiste hoeveelheid had gegeven.

's Avonds kreeg Minoes weer voer. Annelies kon met een gerust hart naar bed. Minoes was goed verzorgd.

De volgende ochtend kwam ze heerlijk uitgeslapen beneden. Maar wat ze daar zag! Minoes had het voor elkaar gekregen de verpakking van het kattenvoer met haar scherpe nageltjes open te rijten en de hele keukenvloer lag bezaaid met brokjes. Minoes had zich kennelijk zo'n honger gehad en was op zoek gegaan naar voer. Arme Minoes!
 
 
Meer WE's lezen? Dat kan bij Plato. Deze keer met het thema 'scoren'.

19 opmerkingen:

  1. Zo... die heeft gescoord... tja... een kat gaat echt niet honger lijden... Leuke WE300.. succes met de rotzooi :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Meer dan mamma13 juni 2014 om 11:42

      Je hebt je link nog niet bij Plato doorgegeven... wel doen hoor!

      Verwijderen
    2. Zal ik zeker doen, dank je wel.
      Ik kan nog steeds niet op Wordpress reageren. Het kwam er deze week niet van. Ga er in het weekend iets aan doen.
      Maar ik heb Plato per mail bericht.

      Verwijderen
    3. Greet, maak je geen zorgen. Ik plaats de link wel even.

      Verwijderen
  2. Een dikke grijns als ik dit lees .Heel mooi geschreven ,maar de katten van mijn Dochter doen dit dus echt als ze vergeet de zak brokjes op te ruimen ,ze krijgen hoe dan ook die zak open .Minoes heeft in elk geval haar buikje rond gegeten ,maar voor Annelies is het wel een dure toestand !!
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke invalshoek. Sterkte voor Minoes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja bij de dierenarts kan je je beurs flink open trekken. Dieetvoer is duur. Haha ik denk dat ik toch meer zou geven dan de geadviseerde hoeveelheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is nou echt iets voor een kat he. Dan wil je haar laten afvallen en dan gebeurt dit.
    De volgende keer staat de zak vast in de kast. En dan begint het gemieuw natuurlijk pas goed.
    Maar ja, 't is voor Minoes' eigen bestwil dat ze wat afvalt.

    Heel leuke WE, Greet.

    Leuke WE. Hopelijk gaat het goed

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hee leuke we300 een kat die niet wil afvallen ...graag gelezen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oeps dat is een rijtje scores die niemand graag krijgt....enerzijds de kostenplaatjes anderzijds teveel voer en veel extra werk op de nuchtere maag

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Elke dag neem ik me voor de hondjes wat minder te geven, ze zien er té goed uit.
    Bedankt voor deze leuke WE . Morgen gaan ze beginnen met lijnen.
    Groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wij hebben en konijn dat te dik is, en ik moet 'm eigenlijk ook op dieet zetten. Maar dan kijkt ie weer zo naar me met die hongerige blik in zijn ogen... Slimme kat: die koos duidelijk eieren voor zijn geld :D
    Leuk dat je meedoet aan een WE. Goed gedaan!
    groetjes Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat dat betreft zijn veel huisdieren uitermate handig...
    Ik heb hier zo'n konijn rondlopen.. (maar die is gelukkig nog niet te dik)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, die kattenbeesten toch altijd. Geweldige dieren!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi verhaal, onderschrijft het gezegde: een hond heeft een baas, een kat heeft personeel!
    Katten lusten volgens mij altijd wel eten; zet b.v. geen vuilniszak buiten met visresten, dan kun je uitgebreid gaan opruimen...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtig verhaal, ja katten komen echt wel aan hun trekken dat zie je nu maar! Annelies zal het nu wel opgeborgen hebben. Leuke WE300!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hihi Poezen en Katten maak je niks wijs .
    Leukev WE :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het kan het verhaal van mijn schoondochter zijn. Die heeft een kat en die heet Minoes, ook op een duur dieet! Leuk geschreven, herkenbaar!

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ach, die arme Minoes! Het is ook allemaal zo lekker he! Moest lachen toen ik dit las, hetzelfde heb ik ook eens met mijn vorige kat meegemaakt. Die had doorlopend honger, het was vreselijk. Leuke WE!

    BeantwoordenVerwijderen