Pagina's

zondag 30 september 2012

Purperpols feestje

Purperpolletje, mijn leermeester en een gezellige blogster, had een feestje georganiseerd: stampen in de taarten en eten in de koeientunnel, eh .... niet helemaal goed. Stampen in de koeientunnel en eten van taarten.
En het was prachtig.



Alles werkte mee: het gezelschap, het weer, de overheerlijke taarten, het stampen en het natuurgebied.



Vrijdags meldde Buienradar nog dat het zou gaan regenen zaterdag. Maar weer of geen weer, ik was er wel voor in om te gaan stampen in de koeientunnel, al wist ik niet goed wat ik me erbij voor moest stellen. En ik had er wel een reis van drie kwartier met de bus en een halfuurtje met de auto voor over.
Achteraf bleek het dus een prachtige septemberdag te zijn.


Op naar de Blauwe Kamer, een natuurgebied in de uiterwaarden van de Rijn. Het is werkelijk een buitengewoon mooi natuurgebied met loslopende runderen, paarden en vogels. We hebben o.a. lepelaars, klapeksters en aalscholvers gezien. Ook was er een visarend, maar die heb ik helaas zelf niet mogen aanschouwen.


Er bloeiden best nog wel veel bloempjes. Er was zowaar nog een boterbloempje.
Men probeert alles zo veel mogelijk in de natuurlijke staat terug te brengen en te behouden, dus blijven dode bomen er gewoon staan.


Ook zijn er ruïnes van een steenfabriek. In Nederland worden oude gebouwen zo snel mogelijk gesloopt want gevaarlijk. Maar hier blijven ze gewoon staan en het is interessant te zien hoe de natuur de ruïnes inneemt en overwoekert.


Aan het eind van de wandeling was daar dan de koeientunnel. Een weg doorkruist het gebied van de Blauwe Kamer en daarom hebben ze een tunnel gemaakt opdat de koeien van de ene kant van het terrein naar de andere kant kunnen geraken. En dat ze door de tunnel lopen en er wat achterlaten is te zien en te bemerken; er ligt genoeg drek en modder om eens lekker te gaan glijden.
Grappig, die koeientunnel. En wij maar stampen. Je hebt er wel laarzen of allterrainschoenen bij nodig.


Na afloop waren er de overheerlijke Purperpolletjestaarten: een chocoladeperentaart, door mij gewaardeerd met een 8, en een rozijnenkokostaart, door mij gewaardeerd met een 10. En natuurlijk thee, Bobthee.


Kortom een onvergetelijke dag. Bedankt, Purperpol!

1 opmerking:

  1. Ja, het was lekker, hè?
    Mooie foto's, zeg! Vooral die van die taart trekt me op dit moment erg aan, haha. Lekker, met nog een kopje Bobthee.

    BeantwoordenVerwijderen